Sperziebonen met gnocchi en geitenkaas

In navolging op de Nutrition Clinic van afgelopen maand gaan we af en toe wat (vooral hele makkelijke) recepten delen.

Dit is dan de eerste… Super simpel en dus makkelijk. Wat helemaal top is dat je dit makkelijk dubbel kan maken zodat je de volgende dag nog een portie hebt (tip: vaker doen. Dubbele porties maken).

Dit is een 4 Block maaltijd (voor The Zone mensen onder ons). Het is ook nog eens glutenvrij (voor de hipsters onder ons of de meepraters en eigenlijk me god niet weten waar “ze” ’t over hebben).

Ingrediëntenlijst

Eiwitten:
90 gram Geitenkaas = 2 block Eiwit (deze rekenen we tevens als één block vet)*
70 gram spekjes = 2 block Eiwit (deze rekenen we tevens als één block vet)*

Koolhydraten (KH):
110 gram sperziebonen = 0,75 block KH
60 gram ui = 0,5 block KH
75 gnocchi = 2,5 block KH
10 gram gemarineerde tomaatjes AH = 0,25 block KH

Vetten:
4 gram olijfolie = 2 block vet
*Geitenkaas rekenen we mee als vet
*spekjes rekenen we mee als vetBereiding

  • Snij de ui fijn.
  • Maak de sperziebonen schoon; snij de puntjes eraf en spoel af met water.
  • Kook de sperziebonen tot ze bijtgaar zijn.
  • Kook de gnocchi zoals het hoort op de verpakking. (als je heel lui bent gooi je ze in dezelfde pan als de sperziebonen maar let op de tijdsduur van koken. Dat is anders)
  • Doe de sperziebonen, de ui en de gnocchi in een kom.
  • Meng alles met olijfolie, zout, (cayenne) peper en basilicum (kan hé, hoeft niet) toe.
  • Bedek een ovenplaat met bakpapier en verspreid het mengsel er overheen.
  • Bak 15 minuten op 200 graden.
  • Schep alles even om en bak de gebakken spekjes nog 10 minuten mee.
  • Snij de zongedroogde tomaatjes in stukjes.
  • Schep alles uit de oven in een schaal, voeg de zongedroogde tomaat toe en verkruimel de geitenkaas eroverheen.

 

hatsikidee en klaar is kees!