Mobilis CrossFit – Frequently Asked Questions

Proeflessen

Kan ik een proefles doen?

Ja, je bent van harte welkom. Bij Mobilis CrossFit bieden we je zelfs een proefWEEK aan! Meld je snel aan via deze link.

Wat kost een proefles?

Helemaal niets. Een proefles is gratis. Je zit absoluut nergens aan vast.

Wat houdt de gratis proefweek in?

Omdat we willen dat je een duidelijk beeld krijgt van wat CrossFit inhoudt, bieden we jou de mogelijkheid gedurende een hele week proeflessen te komen doen. Uiteraard compleet gratis. Dus wacht niet langer en meld je aan via deze link. Je kunt dan gelijk voor de hele week jouw lessen inplannen.

Hoe meld ik me aan voor een proefles?

Je meldt je eenvoudig online aan voor een proefles.

Ik heb me al eens aangemeld voor een proefles maar wil nu nog een proefles doen. Hoe regel ik dit?

Hiervoor neem je het best contact met ons op via e-mail. Geef door welke dag je zou willen sporten en we reserveren jouw plek.

Het lukt me niet de proefles in te plannen. Wat nu?

Stuur ons een e-mail. Vermeld in de e-mail de datum en het tijdstip van jouw keuze en we reserveren jouw plek.

Hoe neem ik contact met jullie op?

Wij zijn per e-mail te bereiken.

Zijn jullie 24 uur per dag bereikbaar?

Onze mailbox wordt op werkdagen tussen 09.00 en 18.00 uur behandeld.

Registreren

Hoe kan ik me registreren voor het ledenportaal?

Via deze link wijst het zich vanzelf.

Sluit ik automatisch een abonnement af als ik me registreer voor het ledenportaal?

Nee. Er zijn extra handelingen nodig om een abonnement af te sluiten. Kijk eerst rustig even rond.

Ik heb al een registratie op mijn e-mailadres maar ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Geef hier aan dat je je wachtwoord bent vergeten en we lossen het op.

 

WOD’S

WOD (Workout Of the Day)

Dit is de reguliere WOD. Deze is de hele dag hetzelfde maar verschilt per locatie. Bij Amstel hebben we meer ruimte en meer/andere materialen, waardoor we andere trainingen kunnen maken.

StrengthWOD

Dit is de WOD waar we focussen op kracht. Naast dat jij tijdens de reguliere WOD’s ook zeker aan je kracht werkt, kun je met de StrengthWOD jouw krachtontwikkeling extra focus geven.

MobilityWOD

Op beide locaties bieden wij iedere zondag om 9 uur deze les aan. Erachteraan zou je de reguliere WOD kunnen doen.
Tijdens de MobilityWOD besteden we aandacht aan het onderhouden van je lichaam. Rekken en strekken, foamrollen of met een lacrosse ball rollen. We proberen je mobiliteit te vergroten door middel van verschillende houdingen en het aanpakken van je spieren. Denk aan een combinatie van yoga en het frictioneren van spieren.
“Spending time in position will improve your position”

OlyWOD

De Olympic Lifting WOD. Gedurende deze training besteden we aandacht aan de Clean & Jerk en/of de Snatch.

StrongmanWOD

Met Strongman leren wij CrossFitters (mannen en vrouwen) trainen met andere materialen dan alleen het reguliere spul. We gaan onder andere aan de gang met Yokes, Sleds, en Farmer handles. Hierdoor creëren wij een nog bredere prikkel op het lichaam wat ervoor zorgt dat we nog meer all round worden.

IWOD

IWOD staat voor InstructorsWOD. Dit is de WOD waarbij de trainers zelf meetrainen. Hier wordt verwacht dat je zelf een warming up doet. De WOD die vervolgens behandeld wordt is geheel anders dan de reguliere WOD. Men heeft al een redelijke kennis van de oefeningen en weet aardig te CrossFitten. Dit is de enige les waar ervaring een vereiste is.

CrossFit Kids

CrossFit voor kinderen! Kinderen tussen de 6 en 12 jaar sporten onder begeleiding van een coach. Deze leeftijdscategorie trainen wij op een speelse manier en brengen wij in aanraking met CrossFit op de manier zoals kinderen dat mogen. Lees hier meer.

Waar kan ik de verschillende abonnementsvormen inzien?

In het ledenportaal en op onze website zie je welke abonnementen Mobilis aanbiedt en wat de kosten van de verschillende abonnement zijn.

Abonnement

Hoe wordt de betaling van mijn abonnement geregeld?

Tijdens de registratie vragen we je jouw IBAN-gegevens op te geven en een incassomachtiging in te vullen. De betaling van de abonnementen gaat namelijk per automatische incasso. We incasseren een maand vooraf, aan het eind van de voorafgaande maand (bijvoorbeeld: het abonnementsgeld voor juni wordt eind mei van je rekening afgeschreven).

Ik wil cash betalen, kan dat?

Nee, dat kan helaas niet. Om veiligheidsredenen zijn er op onze locaties geen grote hoeveelheden cash geld aanwezig.

Waarom moet ik een incassomachtiging invullen?

Dit vragen wij je om zo jouw abonnementsgeld automatisch te kunnen incasseren.

Ik wil mijn abonnement wijzigen, hoe doe ik dit?

Je abonnement wijzig je eenvoudig zelf in het ledenportaal.
Let op: Als je een abonnement wilt downgraden, hanteert Mobilis een opzegtermijn van een maand.

Hanteert Mobilis een opzegtermijn?

Ja, wij hanteren een opzegtermijn van een maand, per eerste van de maand. Bijvoorbeeld: als je op 18 juni je abonnement opzegt, wordt het abonnement stopgezet op 1 augustus.

Ik heb een WOD gereserveerd maar ik kan niet. Hoe verplaats/annuleer ik mijn reservering?

Tot vier uur van tevoren, kun je zelf jouw WOD-reservering wijzigen of annuleren. Je doet dit eenvoudig via het ledenportaal.

CrossFit Kids

Hoe kan ik mijn kind aanmelden voor CrossFit Kids? / How can I register my child for CrossFit Kids?

1.1 Als je zelf al lid bent:

Ga naar “mijn account”
Kies “familie accounts”
Voeg een profiel voor jouw kind toe
Er kan nu aan het profiel van jouw kind een 10-rittenkaart MCFKids worden toegevoegd
Kies in het linkermenu ‘strippen kopen’
Kies in het menu dat openklapt dmv de pulldown de Kids kaart.

1.2 Als je zelf nog geen lid bent (je hoeft dit ook niet te worden, maar je hebt wel een hoofdaccount nodig)

Registreer jezelf via deze link
Ga vervolgens naar “mijn account”
Kies “familie accounts”
Voeg een profiel voor jouw kind toe
Er kan nu aan het profiel van jouw kind een 10-rittenkaart MCFKids worden toegevoegd
Kies in het linkermenu ‘strippen kopen’
Kies in het menu dat openklapt d.m.v. de pulldown de Kids kaart.

1.1 If you are already a member:

Go to “My Account”
Choose “Family Accounts”
Add a profile for your child
Your child’s profile can now be added to a 10-punch MCFKids card
In the left menu, choose “Buy Strips”
In the pop-up menu, select the Kids card.

1.2 If you are not yet a member (you do not have to become a member, but you need a master account)

Register yourself via this link
Then go to “My Account”
Choose “Family Accounts”
Add a profile for your child
Your child’s profile can now be added to a 10-punch MCFKids card
In the left menu, choose “Buy Strips”
Choose from the menu that opens open by the pulldown de kids card.

Locaties

Welke Mobilis CrossFit locaties zijn er?

Mobilis CrossFit heeft twee locaties: Amstel en Buitenveldert.

Kan ik een abonnement voor beide locaties kiezen?

Dit kan. Je kiest dan een Mobilis CrossFit Amstel Onbeperkt Plus abonnement.

Ik heb een abonnement voor CrossFit Amstel. Kan ik dan ook eens een lesje volgen op de locatie Buitenveldert?

Dit kan alleen als je een onbeperkt abonnement hebt. Stuur ons een e-mail zodra je dit wilt. Wij passen dan jouw account aan zodat je zelf de WOD’s kunt inboeken. Als je een keer wilt ‘proeven’ hoe het op de andere locatie is, ben je natuurlijk ook van harte welkom.

Ik heb een abonnement voor CrossFit Buitenveldert. Kan ik dan ook eens een lesje volgen op de locatie Amstel?

Om een keer sfeer te ‘proeven’ ben je van harte welkom. Wil je vaker tussen de twee locaties afwisselen? Vraag via de e-mail naar de mogelijkheden.

Algemeen Mobilis CrossFit Buitenveldert

Wat is het adres van Mobilis CrossFit Buitenveldert?

Van Leijenberghlaan 10, Amsterdam Buitenveldert.

Hoe bereik ik jullie met het openbaar vervoer?

Mobilis Buitenveldert bevindt zich pal naast het Gelderlandplein. Vanaf Station Zuid is het tien minuten lopen. Bereken hier jouw route.

Kan ik mijn auto parkeren in de buurt?

Ja, dat kan zeker. Wij zitten direct naast het winkelcentrum “Gelderlandplein”. Parkeren in P1 (ingang Van Leijenberghlaan) is altijd de eerste 1,5 uur gratis. Parkeren in P2 en P3 (ingang Loowaard) is de eerste 2,5 uur gratis. Wil je deze drie minuten niet lopen, dan kun je direct voor de deur parkeren. Hier is het dagelijks betaald parkeren van 09:00 tot 19:00 uur a €1,40 per uur. Voor 09:00 uur, na 19:00 uur en in het weekend is het gratis.

Waar kan ik het lesrooster inzien?

Het lesrooster vind je op onze website en op het ledenportaal.

Hoe kan ik WOD’s reserveren?

WOD’s reserveer je eenvoudig zelf via ons ledenportaal.

Hoe neem ik contact met jullie op?

Wij zijn telefonisch bereikbaar via 020 644 32 80.

Zijn jullie 24 uur per dag bereikbaar?

Wij zijn op werkdagen tussen 07.00 en 20.30 uur bereikbaar. Maar je kunt ons ook een e-mail sturen.

Algemeen Mobilis CrossFit Amstel

Wat is het adres van Mobilis CrossFit Amstel?

Daniël Goedkoopstraat 29, Amsterdam.

Hoe bereik ik jullie met het openbaar vervoer?

Vanaf metrostation Overamstel is het vijf minuten lopen en vanaf metrostation Spaklerweg ongeveer acht minuten. Bereken hier jouw route.

Kan ik mijn auto parkeren in de buurt? / Is there parking available?

Ja, dat kan zeker. Voor de deur is er zelfs mega veel ruimte. Locatie Amstel bevindt zich achter de Gamma, die een groot parkeerterrein heeft. Het is hier 1,5 uur GRATIS parkeren. Waar kan dat nog in Amsterdam? Precies.
Na 19:00 uur en in het weekend kun je ervoor kiezen om vier minuten te lopen zodat je ook weer GRATIS kunt parkeren. Je parkeert dan je auto buiten het parkeerterrein (naast de FEBO bijvoorbeeld).

Yes, absolutely. There is even a lot of space right out front. Location Amstel is located behind the Gamma, which has a large parking lot. The frst 1.5 hours is FREE parking.
After 19:00 and on weekends you can park for FREE within 4 minutes walking distance. You park your car outside the parking lot (next to the FEBO, for example)

Waar kan ik het lesrooster inzien? / Where can I find the class schedule?

Het lesrooster vind je op onze website en op het ledenportaal.

You can find the class timetable on our website and in the member portal.

Hoe kan ik WOD’s reserveren? / How do I book in for the WODs?

WOD’s reserveer je eenvoudig zelf via ons ledenportaal.

You can book in for the WODs easily via the memberportal.

Hoe neem ik contact met jullie op? / How can I contact you?

Contact met ons opnemen doe je door een e-mail te sturen.

You can contact us via e-mail

Zijn jullie 24 uur per dag bereikbaar?
 / Are you available 24/7?

Onze mailbox wordt op werkdagen tussen 09.00 en 18.00 uur behandeld.

Our mailbox will be handled between 09:00 and 18:00 on weekdays.